duminică, 8 aprilie 2018

Netflix vs. HBO: comunicarea online*


      Sunt abonat HBO Go de cand serviciul a devenit unul stand-alone in Ro - deci de niste luni bune. Ca HBO s-a miscat greu cu asta, e alta discutie. Pana la urma a facut-o. Cu Netflix sunt tovaras de prin 2015, poate chiar 2014. O buna perioada am stat pe vpn, pana cand Netflix a inceput sa ne ia la puricat. Pe noi toti, vpn-istii. Tin minte ca m-a cam iritat chestia asta, dar cumva constat ca mi-a trecut.

     Nu o sa scriu acum & aici despre content - calitatea sau cantitatea lui. Sau despre partea tehnica - cum merg aplicatiile si ce optiuni ofera una vs. cealalta. Vreau sa scriu despre cum comunica Netflix si HBO Go in online, mai precis in facebook. Unde parerea mea e ca Netflix bate la fundul gol HBO Go.

     Unu - materiale folosite. HBO foloseste trailere, postere, imagini on the set - clasice in promovarea filmelor si serialelor - plus niste colaje banale pe care le pot face si eu de pe telefonul mobil cu aplicatii cu cost 0. Netflix are, in mare, acelasi tip de continut, dar vine cu niste colaje originale, facute smart & profi, genul la care zici wooow! La care se adauga materiale care n-au legatura cu content-ul propriu zis, ci cu promovarea valorilor si universului Netflix - binge, chill, etc. Avantaj Netflix.



      Doi: HBO Go nu contextualizeaza si nu localizeaza. Niciodata. Netflix o face mereu. Ne-am trezit cu un guvern de imbecili incapabili, pac! Netflix ne arata propunerea lui de guvern. Unde gasesti simboluri gen Dacia, mileul sau pestele bibelou? In comunicarea lui Netflix. E Ziua Femeii - sigur gasesti o executie special gandita pentru aceasta zi pe Netflix. A scazut temperatura cu 20 de grade in 24 de ore? Netflix stie ca asta e subiectul zilei si il abordeaza. Avantaj URIAS Netflix. 






     Trei. Ton si stil. HBO Go e clasic, serios, cumva rece, impersonal, cu postari mai lungi, care tin la eticheta, cu raspunsuri sablon. Nasol insa cand ii scapa greseli gramaticale in raspunsurile catre clienti. E precum o contesa cu 8 clase. Netflix vine cu o abordare directa, proaspata, jucausa. Textele sunt mai scurte. Nu se-ncurca in etichete si, chiar si cand da cu bata-n balta, iti e mai usor sa il accepti. Avantaj Netflix, desi aici fiecare client poate avea stilul sau preferat.



     Patru. Cum se raporteaza la serviciile rivale. Asta e o chestie care-mi place al naibii de mult la Netflix si care lipseste cu desavarsire la HBO Go care aplica tehnica strutului - nu stim, nu bagam in seama. De 1 aprilie, de exemplu, Netflix a facut o gluma cu GoT (acronimul lui Game of Thrones, probabil cel mai bine vandut serial HBO din istorie). Unii s-au prins, altii nu. Atitudinea lui Netflix e desteapta si cand consumatorii il ameninta cu competitia:



   
     Netflix iese intarit pentru ca pune, in aparenta desigur, clientul si experienta lui inclusiv inaintea interesului companiei. Ceea ce atrage multa simpatie si creeaza impresia unui Netflix relaxat, prietenos si increzator in viitor. Avantaj Netflix.


 *nu am diploma in comunicare, nu ma plateste Netflix, nu ma plateste HBO...


SHARE:

Niciun comentariu

Trimiteți un comentariu

© Becerescu.ro. All rights reserved.
Blogger Template Designed by pipdig