vineri, 24 august 2018

Balchik, Bulgaristan

Prima oara cand pun piciorul in Bulgaristanul vecin. L-am vazut de pe vizavi, din Giurgiu, l-am traversat demult de tot in drum spre Turcia, i-am auzit povestile ultimilor ani - cu bune si rele, dar abia acum si intr-o gasca extinsa, altfel nu s-ar fi intamplat, am ajuns propriu-zis acolo. Mai exact pana un pic dincolo de Balcic. Intr-o vacanta de mare, de soare, de cateva zile.

Prima chestie care m-a izbit e relieful foarte diferit. Si geografia e mama multor lucruri! Sunt dealuri, stanci si dealuri iar. Si pana la Albena pe care am vazut-o de la mare departare, din varful unui deal, plajele sunt mai degraba mici. Asta ofera un plus de confort si o senzatie de liniste. Pentru ca nici drumurile principale nu trec prin mijlocul statiunilor nu ai senzatia de sufocare turistica care te incearca in 2 mai sau Vama. All in all a fost o experienta mai aerisita si cu peisaje mai faine.

Pentru ca eram multi am stat la o vila in mot de deal. Imaginile sunt frumoase, dar ele nu redau si mirosul de canalizare extrem de lenesa de care nu ne-am putut desparti nici dupa ce ne-am intors pe acasa. Si in materie de gusturi - vecinii nostri de la sud nu m-au dat pe spate. De exemplu aceasta frumoasa piscina ar fi avut o vedere superba fara balustrada rococo atasata. Daca credeti ca astea sunt fite, va spun ca am ramas in mana cu o jaluzela si un cap de dus in primele ore de cazare.

Peste, scoici & alte fructe de mare am mancat peste tot. Si mai jos si la acelasi nivel cu... Pescaria lui Matei. Multe localuri au meniuri in limba romana, multi bulgari se descurca si in limba noastra materna. Asa ca e usor de comunicat cu ei. N-as zice ca sunt printre cei mai serviabili, atenti sau zambareti oameni. Din punctul asta de vedere mai au si ei multe de invatat, dar nah, rade ciob de oala sparta.

Prin Balcic am dat o plimbare si pe la Gradina Botanica si Castel. Floricele, click-click, cactusi, o cascada, un tabloas, o fereastra pictata, click-click...

Intr-o seara, pe intuneric, ne-a tras politia pe dreapta. Eram cu 2 copii in masina si Mishu la volan. Politistul a mustacit un madam, madam si apoi a dat din mana davai, davai. Si apropo, drumurile sunt mai proaste decat cele din Ro, dar si ele mai putin aglomerate.

Si fotografia mea preferata - Last rocks, then sea...