duminică, 16 octombrie 2022

Box office Romania: debutul lui Mirciulica si cateva observatii necesare

 

     Dupa weekend-ul de lansare Teambuilding, a urmat un alt weekend cu o premiera romaneasca: Mirciulica. De fapt cam ploua cu romanesti la cinema in acest inceput de toamna. Weekend-ul acesta a intrat Fara prelungiri, odata cu Mirciulica intrase si Marocco. Cu cateva saptamani mai devreme fusese randul lui Nunti, botezuri, inmormantari si tot asa. Mirciulica si performanta lui insa m-au cam blocat: 




     Asadar... 73k de bilete vandute si 320k usd incasati! Ceea ce reprezinta o performanta de lansare uriasa (woow!) si un pic inspaimantatoare (yaayks!). Explic de ce.



     Daca la Teambuilding ma asteptam sa rupa pentru ca… Global+idee buna+trailer care vinde, Mirciulica m-a luat prin surprindere rau de tot. Am vazut un outdoor pierdut prin oras si mi-a intrat trailerul pe youtube ca reclama platita de doua ori. Ma gandesc ca poate ardelenii vor fi primit mai bine acest produs, dar eu la Bucuresti nu i-am dat sanse. Daca nu ai ce pune in trailer, sarac rau dupa mintea mea, cum sa cred ca a iesit un film ca lumea? 

     Ca sa intelegeti cat de buna e lansarea lui Mirciulica. In 2022 doar 5 filme au avut un prim weekend mai bun: Teambuilding, Thor: Love and Thunder, Doctor Strange in Multiverse…, The Batman si Jurassic World: Domination. Adicatelea Mirciulica a lansat peste titluri ca Top Gun: Maverick, Minions 2, Morbius, Bullet Train si lista ar putea continua… 



      Mircea Bravo are o prezenta de vreo sase ani pe youtube unde a strans 1.1m urmaritori. La ultima postare, de prin iulie, o combinatie de Benny Hill cu Mr. Bean, avea aproape de 700k views. Stiu ca a facut si o serie de reclame pentru un brand mare de retail. Si… cam din acest bazin imi imaginez ca si-a adus spectatorii in sala de cinematograf. Ceea ce - si aici ajung la partea inspaimantatoare pentru mine - inseamna ca: 

a. cei care obisnuiau sa mai ajunga prin salile de cinema (Romania nu a stat niciodata grozav la consum de film in cinematograf) nu prea o mai fac postpandemie. Chestie care explica consumul redus la general. De ce? Ca streaming, ca obisnuinte, ca micsorarea unor ferestre… 

b. in schimb vedetele, influencerii, creatorii de continut sau cum vreti sa le zicem din online dovedesc o putere neasteptat de mare in a aduce public in sala. Daca pe alte meleaguri se traieste in dictatura francizelor, la noi pare ca fara online nu prea se mai poate...

c. exista si optimisti. Cei care spun ca acest public adus de online spre cinema va insemna un consum si pentru restul filmelor. In teorie ii inteleg, dar in cazul de fata, eu sunt mai degraba pesimist. In schimb ma astept, ca ciupercile dupa ploaie, sa vad multe filme cu vedete din online pe marele ecran. Mai putin importante vor fi, din pacate, povestea, felul in care este ea filmata, distributia, valoarea de ansamblu a productiei si tot asa.

 
SHARE:

Niciun comentariu

Trimiteți un comentariu

© Becerescu.ro. All rights reserved.
Blogger Template Designed by pipdig